Home > Catwalks > Giorgio Armani

Giorgio Armani

This slideshow requires JavaScript.

GIORGIO ARMANI autunno inverno 2012/2013 SE IL TESSUTO DIVENTA IRONIA
Senso del tempo, di una contemporaneità che si proietta nel futuro mantenendo una forte percezione del passato, inteso come ‘senso della tradizione’. Un valore al quale Giorgio Armani si è sempre riferito con determinazione e coerenza.
Così questa stagione reinterpreta con ironia le fantasie dei classici tessuti dell’universo maschile, sottolineandone la corposità, come nel tweed, e caratterizzandoli con una gamma di colori ‘dolomitici’, tagliati da azzurri chiarissimi, blu ciano, punti di rosso rugginoso e marrone ossidato.
L’effetto ‘Dolomiti’ si esprime nelle chiusure ermetiche delle zip su camicie e gilet abbinati, che nella loro essenzialità danno un’impressione di nitido e pulito. Un effetto presente  anche nei pantaloni di velluto e a macrocoste, e nelle maglie con la stampa sul fondo leggero di cashmere, che crea un forte, piacevole contrasto.
L’iconico cappotto a doppiopetto è in lana effetto maglia. Le giacche a corpo, più corte e con le spalle decostruite, sono abbinate ai pantaloni a 4 pinces.
La collezione delinea così la nuova silhouette Armani, sottolineata dall’uso del tessuto stretch in ogni tipologia, dal concetto di elastico e di confortevole.

GIORGIO ARMANI AUTUMN WINTER COLLECTION 2012/13 A PLAY ON FABRIC
HAVING A SENSE OF TIME, OF THE CONTEMPORARY, LOOKING TO THE FUTURE YET RETAINING A STRONG CONNECTION WITH THE PAST – A “SENSE OF TRADITION”: THIS IS A VALUE GIORGIO ARMANI HAS ALWAYS HELD ON TO WITH DETERMINATION AND CONSISTENCY.
TO THIS END, THIS SEASON’S GIORGIO ARMANI COLLECTION FOR MEN REINTERPRETS THE CLASSIC PATTERNS OF MEN’S FABRICS WITH A TOUCH OF IRONY, EMPHASISING VOLUME, FOR EXAMPLE TWEED, IN A RANGE OF DOLOMITE-INSPIRED COLOURS, LIKE INCREDIBLY LIGHT BLUES AND CYAN BLUES, WITH DOTS OF RUST RED AND OXIDIZED BROWN.
THIS “DOLOMITE” LOOK IS ALSO EXPRESSED IN THE HERMETICALLY-SEALED ZIPPERS ON THE SHIRTS AND MATCHING WAISTCOATS, THEIR MINIMALISM GIVING A SIMPLE, CLEAN CUT APPEARANCE.
IT IS A LOOK THAT REAPPEARS IN THE VELVET AND WIDE-RIBBED CORDUROY TROUSERS, AS WELL AS IN THE CASHMERE SWEATERS THAT FEATURE PRINTS ON LIGHT BACKGROUNDS FOR A STRONG, PLEASING CONTRAST.
THE ICONIC DOUBLE-BREASTED COAT IS IN KNITTED WOOL. THE FITTED, SHORTER JACKETS WITH DECONSTRUCTED SHOULDERS ARE MATCHED WITH 4-DART PANTS.
THE COLLECTION DEMONSTRATES THE NEW ARMANI SILHOUETTE, FEATURING STRETCH FABRICS THROUGHOUT, EMPHASISING THE CONCEPT OF ELASTICITY AND COMFORT.

Categories: Catwalks Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.